Filozofie taekwonda
V posledních letech je na všech úrovních společnosti, zvláště mezi mladými, patrný vzestup násilí a ztráta morálky. Má to samozřejmě mnoho důvodů. Mnoho psychologů dnes cítí, že tento problém plyne z frustrace (pocitu marnosti).
Analytikové naopak ukazují na to, že tito svedení lidé, jsou ve skutečnosti část společnosti, která ztratila iluze, a hledá hodnoty a závažnost v tom, co považují za podvodný, materialistický a absurdní svět válek a úpadku.
Naneštěstí však namísto konstruktivního usměrňování jejich nadměrné energie a potenciálu mnozí z nich mlátí kolem sebe ve svém slepém hněvu a ničí, místo aby stavěli, nebo ode všeho utíkají a izolují se pomocí drog ve svém vlastním světě fantazie.
V současnosti se zdá, že tendence „silnější má zhoubný vliv na slabšího“ dosáhla svého vrcholu. Otevřeně řečeno, současný svět se blízce podobá „věku korupce“.
Je zřejmé, že tento jev ve společnosti není způsoben pouze bojem o přežití, ale především kvůli přerozvinuté materiální a vědecké civilizaci. To první zavádí mladé k extrémnímu materialismu nebo egoismu, zatímco to druhé zachvacuje lidské bytosti strachem, i když to hraje podstatnou roli ve veřejném blahu.
Takže, co bude lékem? Je zbytečné říkat, že je to rozvoj morální civilizace - správné duševní stavy lidské bytosti jako pána tvorstva, které nabudou vrchu, nebo přinejmenším udrží krok s rozvojem materiální a vědecké civilizace.
Nejvyšším účelem taekwonda je eliminovat bojování zastrašením silnějšího, jež utiskuje slabšího, silou, jež musí být založena na lidskosti, spravedlnosti, morálce, moudrosti a víře, a tak pomoci vybudovat lepší a mírumilovnější svět.
Všichni lidé, bez ohledu na věk, pocítili, že smrt je nepříjemná, a bědují, že nemohou žít tak dlouho jako borovice nebo želvy, u nichž se zdá, že žijí tisíc let. Spravedliví lidé naopak naříkají nad skutečností, že spravedlnost vždy nevítězí nad tyranií moci. Avšak jsou dva způsoby, jak se vyrovnat s těmito problémy: Zaprvé přes duševní disciplínu a za druhé přes tělesný výcvik.
Je mou upřímnou nadějí, že díky taekwondu může kdokoli nahromadit tolik síly, aby se mohl stát strážcem spravedlnosti, odmítat sociální nejednotnost a pěstovat lidského ducha až k nejvyššímu dosažitelnému stupni. V tomto duchu věnuji umění taekwondo lidem celého světa.
Filosofie taekwonda je založena na morálních, etických a duševních kritériích, podle nichž mohou lidé žít společně v harmonii, a jeho vzory jsou inspirovány myšlenkami a hrdinskými činy velkých mužů z korejských dějin. Slavných korejských vojenských a civilních vůdců, kteří téměř pět tisíciletí korejských dějin ještě nikdy nenapadli své sousedy, a kteří udatně bojovali a podstoupili velké osobní oběti, aby ubránili svou zem proti vpádu nepřítele. Také zahrnují jména vlastenců, kteří ochotně obětovali své životy, aby Korea opět získala svobodu a nezávislost z japonské okupace.
Každý tul (vzor) taekwonda vyjadřuje myšlenky a jednání těchto velkých mužů, a proto žáci taekwonda musí odrážet pravdivé cíle těch, jejichž jméno každý tul nese.
Proto by za žádných okolností nemělo být taekwondo zneužito pro sobecké, agresivní nebo násilné cíle, ať již jednotlivcem nebo skupinou. Taekwondo by nemělo být použito ani pro jakékoli obchodní nebo politické cíle.
Dále jsem stanovil následující filosofie a vodítka, jež budou základním kamenem taekwonda, a podle kterých by měli všichni vážní žáci tohoto umění žít.
- Buď ochoten jíti i tam, kam jíti je nesnadné a dělat věci, které za to stojí, i když jsou obtížné.
- Buď mírný ke slabým a tvrdý k silným.
- Buď spokojen s tím, co máš v penězích a postavení, ale nikdy se svou zručností a obratností.
- Vždy dokonči to, co jsi začal, ať je to malé nebo velké.
- Buď laskavým učitelem každému bez ohledu na náboženství, rasu nebo ideologii.
- Nikdy neustupuj útisku nebo hrozbě při prosazování ušlechtilé věci.
- Uč postoj a zručnost spíše jednáním než slovy.
- Zůstaň vždy sám sebou, i když se může změnit, v jakých budeš okolnostech.
- Buď věčným učitelem, který učí tělem, když je mladý, slovy, když je starý, a mravními poučkami i po své smrti.